Ana içeriğe atla

C Programlama Matematiksel İşlemler | Ders 3 |

Matematiksel İşlemler


4 işlem gibi olayları tanımlayabileceğimiz ınt değerlerimizi tanımlayalım.
#include<stdio.h>
int main (void) {
int sayi1,sayi2,sonuc;
sayi1=5;
sayi2=10;

// Kullandığımız her değişkeni tanımlamak zorundayız.

sonuc=sayi1+sayi2;
printf("sayıların sonucu %d",toplam);
//burada toplam sonucunu ekrana yazdırdık. Toplam sonucumuz int olduğu için %d kullanarak yazdırdık.
}

Burada sayi1 ve sayi2 olarak tanımlanış olan int değerlerimizi c programımıza toplatmış olduk.
Programımızın ekran çıktısı şu şekilde olacaktır.
sayıların sonucu 15


Hiç sonuc değişkeni kullanmadan da bunu yapabiliriz. yani:

#include<stdio.h>
int main (void) {
int sayi1,sayi2;
sayi1=5;
sayi2=10;

printf("sayilarin toplami %d",sayi1+sayi2);

sonuç değişkeni kullanmadan sayıların toplamını %d kullanarak yazdırmış olduk.,

Aynı işlemde fark da alabilirdik yani
printf("sayilarin farki %d", sayi1-sayi2);

sonuç olarak biz burada toplama fark bölüm çarpım işlemlerini de aynı şekilde yapabiliriz. Ancak önemli olan şey bölme işlemi yaparken ınt tanımlamak doğru olmaz çünkü bölümün sonucu tam sayı olmayabilir. Bölme işlemi yaparken şöyle kullanmak daha doğru olurç.

#include<stdio.h>
int main (void)
{
int sayi1,sayi2;
sayi1=5;
sayi2=10;
float bolum;

// bölüm değişikliğimizin türünü float olarak tanımladık yanı virgüllü sayıları da yazabilecek artık.
bolum=sayi1/sayi2;
printf("sayilarin bolumu %f",bolum);
}
// bolum sonucu float olduğu için %d yerine %f kullanarak yazdırdık.

küsüratlı işlemler ile çalışılacaksa float formatı kullanılmalıdır. 

***
İnce bir ayrıntı: %f karakteri yerine %.2f  kullanmış olsaydık virgülden sonra sadece iki karakter yazdırılırdı. %,3f için ise üç karakter yazdırılırdı.
***

Buraya kadar değişken değerlerimizi biz tanımlamıştık şimdi ise bu değişkenlerin kullanıcıdan alındığı bir örnek yazalım.


#include<stdio.h>
int sayi1,sayi2;
float sonuc;
int main (void)
{
printf("sayi 1 icin deger giriniz");
scanf("%d",&sayi1);
printf("sayi 2 icin deger giriniz");
scanf("%d",&sayi2);
sonuc=sayi1+sayi2;
printf("sayilarin toplami %f",sonuc);
getch();
}

Bu örnekte ise kullanıcıdan sayı1 ve sayı2 değerlerini girmesini istedik ve girdiği değerleri toplayıp ekrana yazdırmış olduk.

//DEVAM EDECEK//




Bu blogdaki popüler yayınlar

Alternatif Akım Devrelerine Genel Bakış ve Anahtar Kelimeler

Ac Devrelerde Kapasitörler  Elektrik enerjisini depolayabilme yeteneğine sahip olan devre elamanına kapasitör denir. Kapasitans ise elektrik enerjisini depolayabilme şekli yeteneği veya gücüdür. Devrede Ac bir kaynak var ise bu kapasitör devrede gerilim değişimine karşı bir çeşit karşı güç veya zorluk gösterir.  Kaynak gerilimi kapasitör uçlarındaki gerilime eşittir ve kapasitör uçları arasından akar. Kapasitör üzerinden akan akım kapasitör üzerine düşen gerilimin zamana karşı değişimi ile doğru orantılıdır. Şekil 2 akım formülü üzerindende anlaşılabilir. Bu tür develere kapasitif devreler de denir. Akım Gerilimden daha önde ise devre kapasitif davranıyor demektir. Ac devrelerde kapasitörler AC akımın frekansı ile ters orantılı olarak değişen bir direnç gösterir. Buna kapasitif reaktans ismi verilir. Xc ile gösterilebilir. XC=1/2(pi)fC formülü ile bulunur. Aynı zamanda 2(pi) açısal frekansa eşittir. Kapasitörlerde Gerilim akımdan 90 derece geridedir. Bo...

7 Segment Display Nasıl Çalışır?

Bir deney ile sizlere bunu açıklayacağım. Deneyde Kullanılan Araçlar: ·         Multimetre ·         100 ohm Direnç x 7 ·         7447 Entegre ·         Breadboard ·         Güç Kaynağı ·         Bağlantı Kabloları ·         7 Parçalı gösterge Deneyin Amacı: 1.       7447 Entegresinin Kurulması, çalıştırılması,pin numaralarının öğrenilmesi. 2.       7 parçalı gösterge çalışma mantığı 3.       7 parçalı göstergenin pin numaralarının öğrenilmesi Devre Şeması: Devre Şemasının Proteus Çizimi: Dikkat: Proteusda 7447 Entegresinin toprak ve power (V0) Bağlantıları otomatik olarak yapılmıştır.  Ve 1-2-6-7 numaralı bacakl...

3D YAZICI PRUSA İ3 STEEL YAPIYORUZ (P3Steel)

1.Bölüm Malzeme Alırken dikkat etmeniz gereken noktalar ve maliyeti düşük yazıcılar toplamak için yukarıda bulunan video'yu izleyiniz. 3D Yazıcı Temel Bilgiler 3D yazıcı, 3 boyut da zemin üzerine kat kat çıkarak boşlukta 3D çizimleri oluşturan bir çeşit CNC Tezgahtır.  Bilgisayarda tasarlanan nesneleri aynı bir cnc gibi işler. Öncelikle çizim repetier programında katmanlara ayrılır. Yazıcı çizilen nesneyi katman katman alt tablaya plastik akıtarak yapar. Her bir katman üst üste gelerek çizime yükseklik verir 3. boyut kazandırılır.  Yazıcıların kartuşları filament olarak tanımlanır.Bir ipe benzeyen sert çubuk şeklinde filament rulo şeklinde satılmaktadır. PLA ve ABS en temel filament çeşitleridir. PLA doğaldır. Piyasada genellikle kg olarak satılır. Hazır olarak satılan bir çok model olmasına karşılık, OpenSource olarak nitelendirilen reprap 3 boyutlu yazıcılarda mevcut. Open Source kavramı dilimize açık kaynak kodlu olarak yerleşmiştir yani ...