Ana içeriğe atla

C programlamaya Giriş

Programlamaya başlandığı zaman temel şey taklit etmektir. Bulduğunuz kodları taklit ederek ufak tefek değişimler yaparak ve kendinize uyarlayarak kodların çalışmasını çözmeye başlayabilirsiniz. Bu demek değildir ki ezber yapın kodları ezberleyin. Kesinlikle hayır programlamada temel şey mantık öğrenmektir. Bir kod kalıbının nasıl çalıştığını öğrenmelisiniz. Ezberlemeniz gereken bir tek şey kod kalıplarıdır.  Bu ufak notu aklınızdan hiç çıkarmamalısınız.
Fazla uzatmadan ilk programımıza bakalım.

#include<stdio.h>
int main(void)   {
printf("Hello World!");
return 0;
}

İnclude nedir? 

Kelime anlamı dahil etmek eklemek anlamına gelen bu komut c programlada en temek kod kalıbıdır.
  <  > işaretleri arasına yazılan kütüphaneyi derleyicimizin içine ekler.
 Derleyici olarak biz devc++ kullanacağız. derleyicinin  kullanım amacı ise bizim yazdığımız bu kodları bilgisayarın anlayabileceği dile çeviren yazılımlardır. yani bizim kodlarımızı 1 ve 0 dünyasına makine diline çevirir.
kütüphaneler ilerleyen zamanlarda anlatılacak ancak stdio.h standart giriş çıkış fon kullanabilmemiz için derleyiciye tanımlanır.

 int: main fonksiyonunun formatını yani türünü belirler. Bu formatlar:
İlkel Veri Tipi
Uzunluk
Minimum Değeri
Maximum Değeri
Gömüldüğü Sınıf
char
  16-bit  
  Unicode 0
  Unicode 216-1
  Character
byte
  8-bit  
  -128
  +127
  Byte
short
  16-bit  
  -215
(-32,768)
  +215-1
(32,767)
  Short
int
  32-bit  
  -231
(-2,147,483,648)
  +231-1
(2,147,483,647)
  Integer
long
  64-bit  
  -263
(-9,223,372,036,854,775,808)
  +263-1
(9,223,372,036,854,775,807)
  Long
float
  32-bit  
  32-bit IEEE 754 floating-point numbers (kesirli sayı)
  Float
double
  64-bit  
  64-bit IEEE 754 floating-point numbers (kesirli sayı)
  Double
boolean
  1-bit  
  true  ya da  false
  Boolean
void
-
-
  Void


Biz değişken tanımlarken önce bu değişkenin formatını ve arkasından değişkenimizi belirlemeliyiz.
örneğin:
int x;
Burada programımıza bir x değişkenimizin olduğunu ve  bu değişkenimizin formatının int yani integer olduğunu tanıttık. Yani artık x değişkenimizin içine tam sayılar atayabiliriz

Burada uzun bir süre kullanacağımız bir kalıp var.
int main (void)
Bu temel kalıp bizim programımızın ana gövdesini oluşturmaya yarar. Bu kod yazıldıktan sonra işareti ile arkasına eklenecek ana gövde yapısı içerisindeki kodlar eklenir ve tekrar gövded kodları bitince kapatılır }

return 0 ;

Bu kod eklenmese bile bilgisayar otomatik bu işlemi yapacaktır. return götür anlamına gelir ve yanına eklenen sayı gideceği satırı belirler. Ancak bizim kodumuzda 0 satırına gidildi derleyici satırları 1 den başlar ve 0 satırı bulunmaz. bu kod yapısı programı kapatmaya yarar. burada zaten kod bitmişti ve kapanacaktı bu yüzden eklemeye bilirdik. 


printf ("Merhaba Blog Okurum.") ;

printf  komutu ekrana cıktı vermeye yani yazı yazdırmaya yarar.printf yazıldıktan sonra parantez acılır ve tırnak işareti konulur. bu komut da tırnak işaretleri arasına yazdıklarınız ekrana yazdırılır.

Aritmetik Operatörler:

Normal bildiğimiz matematiksel işlemleri yaparken kullanacağımız operatörlerimiz.
Aritmetik Operatörler 












Burada önemli olan operatör  % işareti ilen gösterilendir, bölümden kalanı bize verir yani mod alma işlemi.

Atama Operatörleri:


Atama Operatörleri


Burada ise ++ ve -- operatörü bir arttırma ve bir eksiltme anlamına gelir. İnce ayrıntıya girecek olursak x++ ve ++x arasındaki fark mesela x e 5 değeri verdiğimizi farz edelim x++ da program öncelikle x i alır ve işleme tabii tutar ardından bir artırır. ++x de ise x in değeri 5 iken x hemen 6 olur ve işleme tabii tutulur.


Karşılaştırma Operatörleri:


Karşılaştırma Operatörleri



Bu blogdaki popüler yayınlar

7 Segment Display Nasıl Çalışır?

Bir deney ile sizlere bunu açıklayacağım. Deneyde Kullanılan Araçlar: ·         Multimetre ·         100 ohm Direnç x 7 ·         7447 Entegre ·         Breadboard ·         Güç Kaynağı ·         Bağlantı Kabloları ·         7 Parçalı gösterge Deneyin Amacı: 1.       7447 Entegresinin Kurulması, çalıştırılması,pin numaralarının öğrenilmesi. 2.       7 parçalı gösterge çalışma mantığı 3.       7 parçalı göstergenin pin numaralarının öğrenilmesi Devre Şeması: Devre Şemasının Proteus Çizimi: Dikkat: Proteusda 7447 Entegresinin toprak ve power (V0) Bağlantıları otomatik olarak yapılmıştır.  Ve 1-2-6-7 numaralı bacaklara lojik 0 değeri verilmiştir. Deney Hakkında Bilgiler ve Deneyin yapılışı 7 segment LED   ( 7-parçalı sayısal LED )   Nedir: 7 segment LED (7-parçalı sayısal LED) gösterge en yaygın sayısal gösterge biçimlerinden biridir. Yedi çubuk parça 8 oluştura

Siemens S71200 Programlamaya Giriş Notları(1)

MÜHENDİSİN NOT DEFTERİ... DERS NOTU ŞEKLİNDEDİR, DÜZENLENECEKTİR. S71214 DCDCDC 1M bacağına 0 V verirseniz diğer girişleri tetiklemek için +24V kullanmalıyız. Analog girişler 0-10V arasında tetikenmelidir. Transistörlü PLC lerde çıkışlar +24V Q0.0 dan başlayarak adresleme yapılmaktadır. Profinet standart. Tüm ethernet kullanan sistemlerle kullanabilirsiniz. Memori kart sayesinde plc işlemlerini kayıt edebilirsiniz. Ortasında bulunan kapak içerisinde signal boardlar mevcut. Direk bağlantı yapılabilir. ÖRN: thermocouple. Haberleşme modulleri sol tarafa monte edilebilir. Örn RS485 Ray üzerine montaj yapılırken modülleri önceden monte etmek kolaylık sağlar. GSM-GPRS Modülü ile sms vb kontroller yapılabilir, Sim Kart ihtiyacı var. Sağ tarafa Thermocouple vb modül bağlantısı yaparken ray'a takarak tornavida yardımı ile konnektörü dışarı çıkarabilir. Tırnaklı bir yapısı var. (ilginç :)) CPU değişeceği zaman konektörler kolaylıkla tırnaklar yardımı ile ayrılabilir.  Sa

3D YAZICI PRUSA İ3 STEEL YAPIYORUZ (P3Steel)

1.Bölüm Malzeme Alırken dikkat etmeniz gereken noktalar ve maliyeti düşük yazıcılar toplamak için yukarıda bulunan video'yu izleyiniz. 3D Yazıcı Temel Bilgiler 3D yazıcı, 3 boyut da zemin üzerine kat kat çıkarak boşlukta 3D çizimleri oluşturan bir çeşit CNC Tezgahtır.  Bilgisayarda tasarlanan nesneleri aynı bir cnc gibi işler. Öncelikle çizim repetier programında katmanlara ayrılır. Yazıcı çizilen nesneyi katman katman alt tablaya plastik akıtarak yapar. Her bir katman üst üste gelerek çizime yükseklik verir 3. boyut kazandırılır.  Yazıcıların kartuşları filament olarak tanımlanır.Bir ipe benzeyen sert çubuk şeklinde filament rulo şeklinde satılmaktadır. PLA ve ABS en temel filament çeşitleridir. PLA doğaldır. Piyasada genellikle kg olarak satılır. Hazır olarak satılan bir çok model olmasına karşılık, OpenSource olarak nitelendirilen reprap 3 boyutlu yazıcılarda mevcut. Open Source kavramı dilimize açık kaynak kodlu olarak yerleşmiştir yani 3 boy